onsdag 2 maj 2012

Arbetsam helg!

Nu är en 4-dagars helg till ända - och jag är helt slut! Lördagen var alldeles underbar - hela familjen var tillsammans på Gröna Lunds vårpremiär och hade så kul ihop! Kvällen avslutades med riklig och underbart god middag på Texas Longhorn! På söndagen blev det lite trädgårdsarbete och korvgrillning. På Valborg så satte jag tidigt igång emd att elda - en trädgårdshäck och en himla massa tallris och grenar försvanni eldens lågor. Sedan blev det bråttom att piffa till sig för att gå bort på middag - en god och trevlig avslutning på dagen. Den 1 maj finns det folk som ger sig ut för att demonstrera, men det gjorde inte min familj och jag. Väckarklockan ringde tidigt och sedan bar det iväg till Täby där jag och min underbara familj fixade min mors flytt till seniorlägenhet. En stor 3:a skulle in i en ganska liten 2:a. Dvs allt fick inte plats, så en hel del saker finns kvar i den gamla lägenheten. Vi lyckades få den nya lägenheten färdiginredd och jättefin på bara en dag. Alla flyttlådor var uppackade innan kvällen var slut och t o m gamla mor såg belåten ut. Idag fick jag dessutom ett berömmande sms från hemtjänsten som tyckte att allt blivit fint och att vi varit duktiga som fått allt i ordning på så kort tid i den nya lägenheten. Men utan familjens fantastiska hjälp och energi hade detta aldrig gått - vilken tur att ni finns! Nu är det bara 3 arbetsdagar denna vecka och det är tur för jag behöver vila! Och nästa helg ska tillbringas i tvättstuga, trädgård och växthus - jag behöver få ordning hemma!

Inga kommentarer: